Czy miejsce spotkania ma znaczenie?

Spotkanie zarządu, śniadanie prasowe, warsztaty, lunch z klientem – wszystkie te wydarzenia potrzebują odpowiedniego miejsca. Często są to spotkania w biurze lub restauracji. Ale czy w biurze rzeczywiście możemy myśleć kreatywnie i oderwać się od codziennych czynności, aby na takim spotkaniu zarządu zbudować nową strategię firmy? Czy lunch z Klientem w restauracji daje nam komfort rozmowy, o który przecież chodzi podczas takiego spotkania?
Warsztaty sprzedażowe dla swoich pracowników też robimy po to, aby zerwali z aktualnymi schematami i nauczyli się nowych technik, czyli dobrze by było, aby takie spotkanie odbywało się poza biurem. Pytanie tylko gdzie? Na naszej mapie poszukiwań w pierwszej kolejności pozostają biura i restauracje... Może hotel? Zbyt mało kameralny?
W Stanach Zjednoczonych, czy Wielkiej Brytani powstały tak zwane „meeting rooms”, które stanowią ponoć 50% rynku jeśli chodzi o miejsca na spotkania biznesowe. Co to takiego? To właśnie miejsca, gdzie można odbyć rekrutację na neutralnym gruncie lub spotkać sie na śniadanie biznesowe ze swoimi klientami i w eleganckich wnętrzach na wyłączność przedstawić swoją ofertę. 
W Polsce również zaczynają powstawać takie miejsca – przykładem jest przestrzeń „Szampan i Truskawki” niedaleko centrum, w jednym z nowoczesnych Apartamentowców na Ochocie. Czego możemy oczekiwać od takiego miejsca? Jest ono elegancko urządzone, w miejscu gdzie nikt nie będzie nam przeszkadzał, a o spotkaniu będą wiedziały tylko zaproszone przez nas osoby. Otrzymamy śniadanie lub lunch na specjalne zamówienie, które kelnerzy przyniosą nam bezpośrednio na spotkanie, a w przerwie napijemy się kawy na 40-metrowym tarasie. Główną cechą takiego miejsca jest to, że mamy przestrzeń na wyłączność, czujemy się komfortowo i mamy panowanie nad spotkaniem. Jak twierdzi jeden z klientów tego miejsca – „Unikalność takiego miejsca pozwala na bardziej kreatywne pomysły i efektywne wykorzystanie czasu – na przykład podczas warsztatu cała grupa jest skoncentrowana na danym szkoleniu i okazuje się, że materiał, który zazwyczaj był przerabiany w tydzień jest osiągnięty w dwa dni. Elegancja, a zarazem kameralna atmosfera tego miejsca pozwala na zbudowanie długotrwałych relacji z klientem  w bardzo krótkim czasie.” – Dyrektor Sprzedaży jednej z firm informatycznych w Polsce.
Hasło przewodnie „Szampan i Truskawki”, to „Spotkania w szampańskim stylu, owocne jak truskawki.” – może warto sprobować czegoś nowego?
Więcej o Szampan i Truskawki
SziT.